Goodyear tires, gumi, pnevmatici

Компанијата Goodyear Tyre & Rubber наполни 125 години!

Иако оваа јубилејна година не помина без турбуленции, производителот на пневматици се осврнува на богатата историја. За Goodyear, сè започна на 29 август 1898 година, а првите гуми дојдоа неколку месеци подоцна, за на 29.08.2023 да прослави 125 години постоење!


Временска рамка на технологијата Goodyear:

1898: Goodyear ги произведе своите први гуми за велосипеди и кочии на 21 ноември. Автомобилските гуми дојдоа една година подоцна.

1903: Goodyear ја патентира првата гума без цевки, но таа не била комерцијално експлоатирана до средината на 20-тиот век.


1906: Goodyear ја разви гумата за брзо одвојување, револуционерен дизајн што го олесни вадењето на гумите од тркалото, а истовремено спречува исекотини околу пределот на бандажот. Како што автомобилите почнаа да ги заменуваат кочиите со коњи, ова беше голем чекор напред во безбедноста и удобноста.

1908: Goodyear го лансираше првиот дизајн на шарите за сите временски услови. Оваа шема обложена со дијаманти се користеше скоро 40 години со само мали модификации од време на време.


Види ја целата понуда на Goodyear летни гуми за автомобили


1927: Goodyear го лансираше Airwheel, гума со низок притисок развиена за авиони, но подоцна прилагодена за употреба на патнички автомобили. Овие „балонски гуми“, во комбинација со раб со мал дијаметар, им дадоа на авионите многу помеко слетување и донесоа удобност при возењето во патната индустрија. Ford и Chevrolet ги поставија овие гуми како оригинална опрема во рок од три години од лансирањето.

1934: Goodyear лансираше гуми за кал и снег, добро познатата M&S (mud and snow) ознака. Пневматиците со навртки станаа стандардно решение на Goodyear за екстремно зимско возење, особено на мраз, со децении додека компанијата не го разви F32 All Winter Radial во 1970-тите, а подоцна и UltraGrip Ice опсегот за нордиските и арктичките пазари кон крајот на 20-тиот век.


1937: Goodyear го произведе првиот пневматик од синтетичка гума во САД.

1938: Goodyear го претстави LifeGuard, заштитна гума со „вградена резервна“. LifeGuard користи посебни воздушни комори во близина на шарата и бандажот за да се осигура дека, во случај на дупнување или издувување, гумата нема целосно да се издува. Овие безбедносни гуми, познати и како Double Eagle, беа стандардна опрема во НАСКАР во тој период.


Види ја целата понуда на Goodyear зимски гуми за автомобили 


1947: Goodyear Super Cushion поставува нови стандарди за удобност при возењето. Гумата го комбинира принципот на амортизирање на балон гума, како што е Airwheel, со способноста да работи при многу помал притисок. Ова направи гумата да не се загрева премногу, што придонесува да трае подолго. Во рок од шест месеци, Goodyear испорача 3,5 милиони гуми Super Cushion.

1955: Речиси половина век по добивањето на патентот, пневматиците без тубус Goodyear станаа вообичаени. LifeGuard Blowout Shield им овозможи на возачите да продолжат до 160 километри по дупнувањето.


1958: Воведена е камионската гума Goodyear Unisteel, со радијална жица и трислоен прекинувачки појас. Палетата на Unisteel стана позната по издржливоста и километражата во наредните децении.

1962: Goodyear ги лансираше Super Single гуми за приколки за зглобни камиони. Една широка гума за замена на поставувањето со две гуми, ја намали тежината на камионите, овозможувајќи поголема носивост.

1973: Goodyear Custom Steelguard се истакнува на американскиот пазар за оригинална опрема, како единствена радијална гума со челичен појас одобрен од сите четири американски производители на автомобили.


Сите летни гуми Goodyear за SUV тука!


1984: Goodyear ја претстави својата прва гума за сите сезони на европскиот пазар од семејството Goodyear Vector. Производителот на гуми наведува дека оттогаш „немилосрдно се залага за развој на гума што функционира во текот на целата година, без разлика дали е на сонце, дожд или снег“ и додава дека со овој фокус гумите Goodyear Vector освоила повеќе титули на тестови од било кој друг производител на пневматици.

1992: Соработка со F1: Иконскиот супер автомобил McLaren F1 ги имаше специјално развиените гуми Goodyear Eagle F1 за управување со моќноста од 620hp од неговиот 6,1 литарски V12 мотор. Оригиналното соопштение за медиумите на McLaren ја истакна важноста на придонесот на Goodyear: „Од првичниот дизајн на McLaren F1, гумата се сметаше за суштински елемент на суспензијата во сложените пресметки за управување и удобност на програмата. Тежината, безбедноста, бучавата и динамичните перформанси беа сите витални фактори“.


1994: Палетата Goodyear Eagle F1 е проширена за да ги опфати другите додатоци за суперавтомобили и спортски автомобили со препознатливиот Eagle F1 GS-D2 (Grand Sport – Directional), а подоцна и GS-D3. Нивните впечатливи модели на насочување станаа омилени кај возачите и тјунерите на автомобили, комбинирајќи ја способноста за ракување со суво време со неверојатна контрола на влажното време.

2001: На саемот за автомобили во Женева е претставена гумата Goodyear GT3, првата гума во светот направена со соединение добиено од пченка.

2005: Лансиран Goodyear DuraSeal, давајќи инстантна поправка на дупнување на камионски гуми во движење.


Види ги сите зимски гуми Goodyear за SUV!


2006: Технологијата Goodyear Fuel Max е воведена на камионските гуми, заштедувајќи гориво преку напредна конструкција и соединение што го намалува отпорот на тркалање при работа со камиони на долги релации.

2007: Палетата Goodyear Eagle F1 ја направи својата најдраматична промена во дизајнот, преминувајќи од моделот за насочување на заштитен знак кон целосно нова асиметрична конструкција за да ги подобри перформансите во свиоци и чувството на управување, бидејќи автомобилите со перформанси почнаа да добиваат тежина, вртежен момент и моќ.

2018: Goodyear го откри EfficientGrip Performance, својата прва гума со технологија за електричен погон за да одговорти на зголемената популарност на електричните возила.


2021: Лансирана Goodyear SightLine. Оваа глобална платформа за интелигенција на гумите е дизајнирана да ги идентификува и да ги реши потенцијалните проблеми поврзани со пневматиците и да пренесува информации што само гумите можат да ги почувствуваат.

2021: Goodyear го лансираше NexTrek, непневматско („безвоздушно“) решение за гуми што започна со тестирање на терен на автономни возила. Goodyear верува дека гумите без воздух може да понудат подолготрајни алтернативи на конвенционалните пневматски гуми.

2023: Goodyear ја открива демо гумата произведена од 90% одржлив материјал, која вклучува 17 состојки во 12 различни компоненти. Компанијата продолжува да напредува кон својата цел за воведување на првата гума од 100% одржлив материјал во индустријата до 2030 година.

Бараш гуми за сите сезони? Погледни ги најнаградуваните гуми во историјата на тестирањата 

Goodyear Vector 4 Seasons