Dunlop, moto, tires, enduro

Во продолжение дознај како искусните моторџии ги проценија овие Dual-Sport гуми за ендуро мотори

Секогаш сме претпазливи кога ќе видиме „одобрено од FIM“ на гуми за теренски услови. Сепак, Dunlop Geomax Enduro EN91 веднаш не предомисли. Можеби тимот од САД знаеше нешто повеќе кога го избраа Dunlop EN91 за Меѓународното шестдневено ендуро возење во 2019 година. И секако повторно извојува победа со овие гуми- за ендуро возење. Но, имајте на ум дека Dunlop EN91 и не мора да се продава како наменска гума само за off-road терени.

За овој тест, ние монтиравме потесни 120/90 x 18 задни, со 90/90 x 21 предни гуми. За да се задржиме на Dunlop, користевме Dunlop Heavy Duty MX цевки. За возачите кои сакаат поголем заден отпечаток, постои и димензија 140. 


Од Dunlop ја опишуваат EN91 како гума за „тврд терен“. Сепак, ние ги пробавме на сè, од тротоар до песок, бидејќи сепак тоа се гуми за секакви терени. EN91 ја користи технологијата „Block-In-A-Block“ на Dunlop на страничните жлебови, со кои имавме среќа на чистите терени, вклучувајќи ги Geomax AT81 и MX33.

Контактирај не и побарај понуда за твојот мотор

Иако Geomax EN91 ги има потребните плитки жлебови од 15 мм, како што бара FIM, широко распоредените жлербови на шарата на гумата изгледаат многу повеќе како валкана гума за мотор отколку типичната гума за двојни спортови. Ова се однесува и на Dunlop D606, кој има една третина повисоки жлебови кои се поблиску распоредени.


Како се покажаа овие мото гуми на off-road терен?

Не ни требаше многу време за да се продадеме на еуфоријата и да ги извалкаме гумите Dunlop Geomax Enduro EN91. По неколку километри претпазливо возење за да се запознаеме, почнавме да ги тестираме и да ги поместуваме границите на EN91. Импресивно, EN91 реагираше самоуверено, обезбедувајќи одлични повратни информации и целосно предвидливи манири.

Искачувањата на ридовите во Калифорнија можат да бидат вистински предизвик: со распрскани камења, карпести патеки, лизгави површини, песок и мек, нечист терен. И се тоа на едно искацување -  предизвик за секоја задна гума. EN91 веднаш ни влеа самодоверба, бидејќи се чинеше дека не се менува порани промената на условите на влечење. Dunlop EN91 секогаш реагираше како што се очекуваше.


Страничните жлебови беа ставени под силно испитување, додека ги поминувавме понекогаш тврдите, а некогаш меките заоблени страни на ридот. И предните и задните пневматици Dunlop EN91 упорно се прилепуваа на страна, притоа дозволувајќи го постојано модулираното пригушување кое е потребно за моторот цврсто да граби на врвот на планината.


Која е разликата помеѓу предните гуми и задните гуми?

Задната Dunlop Geomax Enduro EN91 има нешто што Dunlop го нарекува технологија Tilt Crown Block. Во основа, тоа значи дека секој ред има различни агли на жлебовите. Според Dunlop, ако еден агол не е сосема соодветен за одредена состојба, другото жлеб ќе го совлада пропустот, особено на карпест терен. Со оглед на одличната изведба на карпестите ридови на задната EN91 гума, тешко ни е да го оспориме ова тврдење. Dunlop тврди дека оваа шема на шари перфектно функционира на кал. 

Предната Dunlop Geomax Enduro EN91 има таканаречен леплив дизајн. Во случаите кога мислевме дека ќе ја изгубиме стабилноста на предниот дел на моторот, EN91 реагираше со непречено влечење. Без оглед на видот на теренот, секогаш се спротивставува на предизвикот. Тракцијата на страничниот ѕид е особено извонредна. Block-in-A-Block не е само маркетинг бидејќи навистина функционира, дури и со пократки жлебови на шарите на гумите.


Условите на off-road терените може инстантно да се променат, па затоа се неопходни приспособливи гуми за мотори. EN91 беспрекорно се приспособуваше на промените, што го олесни концентрирањето на возењето, наместо да се грижиме премногу за изведбата на гумите.

Сопирањето е сосема предвидливо кај EN91, при што предната гума прави многу повеќе отколку што реално е потребно, а задната гума може да се лизга по потреба, без никакви изненадувања. Со пократките жлебови очекувавме дека ќе биде малку полесно да се управува со задната гума на помазни земјени патишта погодни за различни терени. 

Погледни го целиот каталог на гуми за мотори и скутери

На тротоарот, во урбани средини, Dunlop Geomax Enduro EN91 е толку добар колку што можете да очекувате од таквите шари на гумите. Пократките жлебови имаат многу рамномерност во свиоците, бидејќи и предните и задните EN91 обезбедуваат корисни повратни информации. Повторно, сопирањето е предвидливо, а ниту една гума не се лизна на тротоарот, дури и при итно сопирање.


Не поминавме доволно километри за да го оцениме абењето, иако Dunlop Enduro EN91 навистина не се гуми што би сакале да ги возите ако имате намера да поминете многу километри. Ако сакате поголема километража ги препорачуваме Dunlop D606.

Разгледај ја целата палета на Dunlop гуми за мотори

Бевме апсолутно пријатно изненадени со EN91. Претходните гуми одобрени од FIM поставија високи стандарди да очекуваме повеќе. Сепак овие off-road гуми покажаа извондни перформанси на различни терени, и на асвалт и надвор од патот. Dunlop Geomax Enduro EN91 се потврдија како одличен избор за сите едуро авантуристи. 



*Автор на текстот е Дон Вилијамс. Со 50 годишно  искуство во возење, Дон Вилијамс е љубител на секаков вид мотоцикли. Тој ужива во спортски мотори, кросови, крузери,  патнички мотори, авантуристички,  мотори за двојни спортови, како и обичнбни мотори за гредско возење. Прашајте го Дон кој е неговиот омилен мотор и тој ќе ви каже: „Моторот кој го возам во моментов“.